להיות ראשון בגוגל מאת מנשה בטיטו

כולם רוצים להיות ראשונים בגוגל. הסיבה לכך, היא שרבים מן הגולשים שמבצעים חיפושים בגוגל מסתפקים בהקלקה על התוצאה הראשונה, השניה ואולי השלישית בדפי תוצאות החיפוש. במאמר הבא נסביר מה כדאי יהיה לכם כבעלי אתרים לבצע באתר על מנת לקדם אותו בגוגל. את הפעילות הזאת מנשה בטיטו מחלק לארבעה עולמות: תוכן, קישורים, אופטימיזציה, ורשתות חברתיות. הנה , מתחילים.

 

עולם התוכן

תוכן הוא אולי הפקטור החשוב ביותר מבין הארבעה, זה שיאפשר לבית עסק להיות ראשון בגוגל. הסיבה לכך, היא שתוכן הוא בראש ובראשונה התכלית שלשמה נכנסים גולשים לאתר. כדי להיות ראשונים בגוגל תצטרכו לכתוב טוב יותר מן המתחרים שלכם, בתדירות גבוהה יותר, ובאופן מעמיק יותר. תוכן יסייע לכם להיות מדורגים גם על ביטויי זנב ארוך, אשר אמנם פופולריים הרבה פחות, אולם יכולים להעיד על כוונת חיפוש מאוד ספציפית של המשתמש, ולייצר עבורכם טראפיק איכותי בהרבה.

אילו פעולות כדאי יהיה לכם לבצע בתחום התוכן כדי להיות ראשונים בגוגל? הכנו לכם את הנקודות הבאות:

  • בצעו מחקר מתחרים מקיף על מנת להבין את אסטרטגיית התוכן של המתחרים
  • לימדו מה מעניין גולשים בתחום שבו אתם פועלים
  • עשו שימוש בכלים מקצועיים למחקר ותכנון התכנים שלכם באתר
  • גבשו אסטרטגיית תוכן סדורה עם לוחות זמנים לפרסום תכנים שונים
  • התקשרו מול כותבי תוכן ויוצרי תוכן איכותיים ומקצועיים
  • דאגו שהתכנים שאתם מעלים לאתר יהיו מקיפים ומקצועיים
  • הקפידו על תדירות שוטפת של עדכון התכנים באתר
  • צרו תוכן בפורמטים שונים
  • עודדו גולשים שמגיעים אליכם לאתר לשתף ולהגיב לתוכן שלכם
  • הקפידו על הגהה ועל איכות הכתיבה
  • הימנעו מתוכן משוכפל
  • הסירו או עבו תוכן רזה באתר

 

עולם הקישורים

קישורים גם הם פקטור בעל חשיבות עצומה בכל תהליך קידום אתרים. כדי להיות ראשון בגוגל, כדאי יהיה שבית עסק יהנה מפרופיל קישורים עשיר ביחס למתחרים. קישורים חיצוניים, אותן הפניות שמבצעים אתרים אחרים אל האתר שלנו, יכולים ללמד לא מעט את גוגל באשר לסמכות שלנו בנישה, ליכולת שלנו להשפיע על התחום, וגם עד כמה אנחנו נתפסים כאוטוריטה בתחום.

 

מן הראוי יהיה לציין, שלקישורים יכולה להיות השפעה שלילית על תהליך הקידום של האתר, כאשר הם נבנים בצורה לא נכונה ולא שיטתית. אז מה כדאי לדעת על עולם הקישורים לפני שצוללים אליו? הכנו עבורכם את הנקודות הבאות:

  • הקפידו על בניה מדורגת של פרופיל הקישורים
  • שלבו קישורים מאתרים ברי סמכות וגם מאלו שהם פחות
  • אל תשתמשו בטכניקות ספאמיות שקופות
  • גוונו בין קישורי פולואו לקישורי נופולואו
  • גוונו במקורות הקישור
  • גוונו בטקסט העוגן של הקישור ושוו לו מראה טבעי
  • הקפידו על רלוונטיות הקישורים המובילים אל האתר שלכם
  • הקפידו על הלימה בין כמות התכנים החדשים שנוספו לאתר ובין הקישורים החיצוניים שנוספו לו
  • נצלו את הקשרים שלכם עם לקוחות וספקים כדי לעבות את פרופיל הקישורים שלכם
  • צרו תוכן מדהים ואיכותי יותר מזה של המתחרים שיעודד עסקים בתחום לקשר אליכם

 

עולם האופטימיזציה

אופטימיזציה היא מילה השמורה להתאמת עמודי האתר השונים לתצוגה בדפי תוצאות החיפוש של מנועי החיפוש המובילים. אם אתם רוצים לשפר את הסיכוי שלכם להופיע במקומות ריאליים בדפי תוצאות החיפוש, ושהעסק שלכם יהיה ראשון בגוגל, כדאי יהיה שתכירו את הרשימה הבאה:

  • צרו היררכיה תקנית באתר שתהיה מובנת למשתמשים ולמנועי החיפוש
  • הקפידו על שילוב מילות המפתח במקומות אסטרטגיים באתר
  • טייבו את תגיות המטא באופן שוטף
  • עבו את פרופיל הקישורים הפנימיים של האתר
  • דאגו להיררכיית כותרות תקינה
  • הטמיעו תגיות אלט לתמונות באתר
  • בצעו אופטימיזציה לתמונות באתר
  • שפרו את חווית המשתמש
  • התאימו את האתר לשימוש במכשירי מובייל
  • שפרו את הנראות של עמודי האתר
  • צרו מסלולי ניווט הגיוניים באתר
  • הטמיעו סכמות לשילוב נתונים מובנים באתר

 

עולם הרשתות החברתיות

כדי להוכיח לגוגל שאתם אוטוריטה בתחום ולהיות ראשונים בגוגל, חשוב יהיה לפעול גם בערוצים מקבילים נוספים.

  • הקימו ונהלו בשוטף עמוד פייסבוק ייעודי עבור המותג
  • הקימו ונהלו בשוטף ערוץ יוטיוב למותג
  • פעלו ברשתות מקצועיות כמו לינקדאין
  • פעלו באמצעות משפיענים ברשת האינסטגרם
  • שתפו את התכנים שלכם באמצעות הרשתות החברתיות השונות
  • הקפידו להראות נוכחות שוטפת ברשתות החברתיות
  • הצטרפו לקהילות רלוונטיות ותירמו שם מן הידע והניסיון שלכם
seo
seo
אז מה היה לנו עד עכשיו?