מדריכים דיגיטליים מאת מנשה בטיטו

It seems we can't find what you're looking for.

בעידן שבו המשכורת של שני בני זוג שכירים לא תמיד מצליחה לכלכל את משק הבית וגם לאפשר חיסכון לטווח ארוך, יותר ויותר אנשים מחפשים דרכים חכמות להשקיע את הכסף שלהם, תוך חשיפה מינימלית לסיכונים. מאחר שרכישה של נדל"ן מצריכה הון ראשוני גדול יחסית, והשקעה בבורסה יכולה לייצר רווחים נאים אולם באותה מידה ג הפסדים כואבים, נפנים לא מעט מן האנשים להשקיע דווקא בנכסים דיגיטליים.

נכס דיגיטלי הוא ישות אינטרנטית, כלומר אתר אינטרנט, קבוצת פייסבוק או וואטסאפ, רשימת תפוצה ועוד, אשר יכולה לסייע לבית עסק לייצר ממנו רווח ביחס להשקעה.

 

אילו יתרונות מספקת לנו בניה של נכסים דיגיטליים?

בניה של נכס דיגיטלי היא מהווה מבחינת אנשים רבים הזדמנות ליהנות מן היתרונות הבאים:

 

יתרון מספר 1: תשואה איכותית על ההשקעה

בתקופה שבה הריבית על הפקדונות היא אפסית, והשקעה בנדל"ן מצריכה גם תחזוקה שוטפת וכרוכה בעלויות נוספות, השקעה בנכסים דיגיטליים יכולה לאפשר לאנשים פרטיים ליהנות מתשואה נאה על ההשקעה שלהם, בטח ובטח ביחס לאלטרנטיבות הקיימות בשוק.

 

יתרון מספר 2: סיכונים מופחתים

בעוד שרכישת דירה חשופה למגוון גדול של סיכונים סביבתיים וחוזיים, והשקעה בבורסה חשופה לתנודות בשוק, השקעה בנכסים דיגיטליים היא השקעה עם סיכונים מופחתים. עולם שלם של סיכונים הנובעים מתרחישים של רעידת אדמה, שריפה, שיטפון, עבודות בניה ועוד כלל אינם רלוונטיים כאשר מדובר בנכסים דיגיטליים.

 

יתרון מספר 3: מהירות ההקמה

בניגוד לפרויקטים אחרים אשר דורשים זמן הקמה ארוך יחסית, ובהם ההשקעה מתבצעת רק לטווח הארוך, בניה של נכסים דיגיטליים יכולה להתבצע בפרקי זמן קצרים ובהיקפים גדולים למדי.
יתרון מספר 4: מדידה איכותית של ביצועים ואפשרות לבצע התאמות
כאשר הנכס שבו השקעתם הוא נכס דיגיטלי, עולם המדידה שפתוח בפניכם הוא בלתי מוגבל. תוכלו למדוד כל נתון שמעניין אתכם, כמו עלות גיוס של לקוח חדש, עלות התשתית, הרווח הפוטנציאלי מייקור התמחור שלכם ועוד ועוד מדדים רלוונטיים.
כיצד ניתן להרוויח מנכס דיגיטלי?
נכס דיגיטלי יכול לאפשר לבעלים שלו לייצר רווח על ההשקעה שביצע באמצעות מספר מודלים שונים. נציג כאן את העיקריים שבהם:
מודל של מכירת מוצרים או שירותים
כאן למעשה מדובר בחנו וירטואלית לכל דבר ועניין, ובאמצעותה יכול בית העסק למכור מוצרים או שירותים שונים. המודל במקרה הזה הוא מודל של המרת תנועת גולשים, אורגנית או ממומנת, לתנועה של לקוחות משלמים. מובן שככל ששיעור ההמרה גדול יותר, הביצועים שיראה הנכס הדיגיטלי הזה יהיו משמעותיים יותר.
מודל של ביצוע אפיליאציה
נכס דיגיטלי יכול לשמש את בית העסק גם אם תפקידו בשרשרת המכירות הוא תיווך בלבד. במקרה כזה, יבצע הבעלים של הנכס הדיגיטלי הפניות אל הספקים עצמם אשר מוכרים מוצרים או שירותים, ויהנה מעמלה בהתאם לסיכום הראשוני ביניהם.

במקרים כאלו, לרוב, מה שיעשה הבעלים של הנכס הדיגיטלי הוא ניהול אתר שסוקר מוצרים או שירותים שונים, מה שיכול לייצר לא מעט ערך מוסף, לקהל של גולשים שמתעניינים במוצרים או השירותים האלו. את הטראפיק האורגני הזה יכול בעל הנכס להמיר לרכישות שיבצעו גולשים באמצעות לינקים ייחודיים שיוטמעו בנכס הדיגיטלי.
מודל של השכרת הנכס
אם הנכס הדיגיטלי יציב ואיתן ומייצר הכנסות בצורה שוטפת, מודל נוסף שבא בחשבון הוא השכרת הנכס הזה. הרבה מאוד פעמים, ההתקשרות של בעל הנכס הזה תתבצע מול בעלי מקצוע, שהם טובים מאוד בתחומם, אולם אינם מעוניינים להשקיע זמן וכסף בשיווק של המוצרים או השירותים שלהם, ומעוניינים ליהנות מלידים איכותיים שיזרמו אל קו הטלפון שלהם ישירות.
מודל של השבחת הנכס ומכירתו
בדומה לנדל"ן, יש לא מעט אנשים שיבחרו להקים נכס דיגיטלי ולהשביח אותו, ואז למכור אותו ברווח גדול. כאן מדובר בדרך כלל בחבר בקהילת מקדמי האתרים, שיודע לקדם את האתר בצורה אורגנית, ויש לו הזמן, המשאבים והסבלנות לעשות זאת. במקרה כזה, העלות הראשונית תסתכם ברכישת דומיין ואחסון, הקמה של אתר, והשקעה בתוכן ובעיצוב שלו. לאחר שהאתר יקבל תנועה אורגנית יציבה של גולשים שמביעים עניין במוצרים או בשירותים, ניתן יהיה למכור את הנכס הדיגיטלי במחיר גבוה בהרבה מעלות ההקמה שלו, בהתאם להכנסות החודשיות שהוא יודע לייצר.