מנשה בטיטו מזהיר: אל תעשו את הטעויות הבאות בקידום האתר שלכם

קידום אתרים אורגני שמטרתו שיפור הנוכחות של עמודי האתר בדפי תוצאות החיפוש הוא משימה לא קלה ולא פשוטה. למרות המדריכים הרבים שפזורים ברחבי הרשת, לא קל למצוא מתכון ברור ומוגדר לקידום האתר, כזה שאם רק תפעלו לפיו תבטיחו לעצמכם תוצאות מעולה. מנשה בטיטו, אחד ממקדמי האתרים המובילים בארץ, החליט לקחת על עצמו את המשימה ויצר עבורכם מדריך קצר עם ארבע טעויות נפוצות שכדאי יהיה להימנע מהן. אז בלי להכביר במילים בואו נראה מה יש למנשה בטיטו להציע לנו בתחום קידום האתרים:

 

טעות קריטית מספר 1: לא מייצרים אסטרטגיית תוכן ברורה לאתר

זאת אולי נשמעת כמו קלישאה שחוקה, אבל יצירת אסטרטגיית תוכן לאתר היא אחד מן המרכיבים החשובים ביותר לקידום האתר. מדוע היא כל כך חשובה? בעיקר משום שאסטרטגיה כוללת את התוכנית ארוכת הטווח של האתר, את רשימת התכנים שמצפה בעל האתר לפרסם באתר, את רשימת יוצרי התוכן שיעמלו על כתיבה או יצירה של התכנים המדוברים, את לוחות הזמנים בהם הפרויקט הזה יבוצע ועוד. כאשר אין אסטרטגיה כוללת, עלול למצוא את עצמו בעל האתר, אם לא תכנן כראוי, מדשדש במימוש האסטרטגיה בחיפוש אחר כותב וכן שיהיה גם זריז, גם איכותי, וגם שידרוש מחיר סביר עבור התכנים השונים.

 

טעות קריטית מספר 2: לא משקיעים בבניית פרופיל קישורים חיצוניים לאתר

למרות שגוגל הופכת להיות חשדנית יותר ויותר בכל הקשור לבניית קישורים לאתר, אין ספק שמדובר במתודה, שכאשר היא מבוצעת באופן נכון ומדוייק, יכולה לחסוך לאתר לא מעט זמן בתהליך הקידום, וגם להגן עליו מפני מתקפות ספאם כאלו ואחרות.

כדי לבנות פרופיל קישורים איכותי חשוב מאוד לייצר קורלציה אמיתית בין כמות התוכן החדש שהוטמע באתר, ובין כמות הקישורים החיצוניים שנוספו לאתר בפרק זמן נתון. כמו כן, שימרו על הטבעיות של פרופיל הקישורים, גוונו באנקורים, במקורות הקישור, באוסייקטים השונים מהם יוצאים הקישורים, במקום מן הדף שבו הם יוצאים ועוד.

 

טעות קריטית מספר 3: לא פועלים בערוצים משלימים

קידום אתרים איכותי לא יכול להתבצע אך ורק באתר המיועד לקידום. כדי להוכיח לגגוגל ולמנועי חיפוש אחרים שאתם מהווים אוטוריטה בתחומכם ושאתם ראויים לדירוג, חשוב יהיה לייצר מוניטין איכותי למותג גם בערוצים משלימים כמו דף הפייסבוק של האתר, ערוץ היוטיוב של המותג, פרופיל הלינקדאין שלו, פרופיל האינסטגרם ועוד.

 

טעות קריטית מספר 4: לא בונים את האתר בצורה היררכית נכונה

כאשר אנחנו מנסים לקדם את עמודי האתר השונים במנועי החיפוש, אנחנו מעוניינים לדרג את עמודי האתר על כמה שיותר ביטןיים: חלק מהם יהיו ביטויים כלליים, חלק מהם יהיו ביטויי זנב ארוך, חלק יעידו על כוונת רכישה, ואחרים על חיפוש מידע.

כדי להתמודד היטב עם כוונת החיפוש של המשתמש, חשוב יהיה לבנות את האתר בצורה היררכית נכונה. כאשר אתר בנוי בצורה היררכית לא מתאימה, קשה עד בלתי אפשרי לייצר מענה איכותי לשאילתות השונות שמבצעים גולשים במנוע החיפוש.

אז מה היה לנו עד עכשיו?