נכסים דיגיטליים מניבים מאת מנשה בטיטו

אם הגעתם לכאן, סביר להניח שכבר די ברור לכם שהעתיד טמון ביצירת נכסים דיגיטליים. עם סיכון קטן ביחס לאלטרנטיבות, תשואה גדולה אל מול ההשקעות האפשריות האחרות, גמישות, פשטות וקלות ההקמה וההפעלה – נכסים דיגיטליים יכולים לאפשר לכם להעלות את רמת החיים שלכם, לשים כסף בצד ליום סגריר, ולהגן עליכם מפני מצוקה כלכלית ואם וכאשר תאבדו את מקור הפרנסה העיקרי שלכם.

במאמר הזה מאת מנשה בטיטו, נסקור 6 מודלים של הכנסות שניתן לייצר באמצעות נכסים דיגיטליים מניבים:

 

מודל מספר 1: מכירה ישירה

הדרך הפשוטה ביותר לבצע מונטיזציה מנכס דיגיטלי מניב, היא פשוט לספק שירותים או מוצרים לגולשים שמשאירים פניות באתר. אם אתם מומחים בתחום שבו עוסק האתר ומסוגלים לייצר לקהל יעד פתרונות שונים שיענו על הצרכים שלהם, הפתרון הזה יוכל לאפשר לכם לייצר הכנסה פשוט באמצעות מכירה של המוצרים או השירותים האלו.

 

מודל מספר 2: אפיליאציה

דרך אחרת לייצר הכנסה מנכס דיגיטלי מניב היא באמצעות אפיליאציה, כלומר תיווך. לרוב, מדובר יהיה בנכסים דיגיטליים שעיקר השירות שלהם מבוסס על מתן מידע אינפורמטיבי מועיל לקהל הגולשים, וכן תיווך בין גולשים לספקי מוצרים שונים.

הדרך לתפעל סוג כזה של פתרון היא באמצעות יצירת אסטרטגיית תוכן איכותית ועשירה, ולבנות אמון מול קהל יעד, באמצעות הטמעת סקירות אובייקטיביות על מוצרים ושירותים, קיום רב שיח בתחומים הרלוונטיים, מתן מענה לשאלות גולשים, תוך ציון העובדה שאתם משמשים כאפיליאטורים בגילוי נאות.

 

מודל מספר 3: מכירת לידים בלעדיים

עוד מודל שכדאי יהיה להכיר בהקשר של נכסים דיגיטליים מניבים הוא מודל של מכירת לידים בלעדיים. בתצורת העבודה הזאת, כלל הלידים המקבלים באמצעות האתר המקודם שמשמש לנכס דיגיטלי מניב מועברים אל בעל מקצוע שחתום עם בעל הנכס הדיגיטלי על הסדר. בתצורה כזאת, מתאפשר לבעל המקצוע לא להשקיע זמן ומשאבים מיותרים בשיווק, ולרוב התמחור של הלידים מבוצע בתשלום פיקס או בתשלום פר הצלחה של ביצוע ההתקשרות מול הלקוח.

 

מודל מספר 4: מכירת לידים משותפים

במקרים מסוימים, כאשר הביקוש ללידים גדול מן ההיצע, יעדיף בעל הנכס הדיגיטלי שלא למכור את הלידים בבלעדיות, אלא להעניק אותם לכל מי שמוכן לשלם עליהם. התצורת עבודה זו, ייתכן שאותו ליד ימכר יותר מפעם אחת, למספר בעלי מקצוע, והראשון מביניהם שיפנה ללקוח ככל הנראה יזכה.

בשיטה זו לרוב יתומחרו הלידים המשותפים נמוך יותר מאשר לידים בלעדיים והסיבה היא ברורה: סביבת התחרות הגדולה יותר מאפשרת לכל בעל עסק למצות חלק קטן יותר מן הלידים המדוברים.

 

מודל מספר 5: השכרת האתר

אם האתר אכן מייצר טראפיק איכותי וממנו לידים מניבים, ייתכן שבעל המקצוע יעדיף לשכור את האתר ולא לשלם עבור כל ליד שהוא מקבל. אם יש לבעל המקצוע את האפשרות לתפעל את כלל האופרציה, שכירות של האתר תהיה אופציה מועדפת וזולה יותר מבחינתו. בשיטה זו ישלם בעל המקצוע סכום קבוע בכל חודש, והאחריות על התוכן של האתר, העדכון השוטף שלו ועוד – היא עליו.

 

מודל מספר 6: הטמעת מודעות פרסום

דרך נוספת לייצר הכנסה מנכס דיגיטלי מניב היא באמצעות הטמעת פרסומות ומודעות באתר. האופציה הזאת רלוונטית אך ורק באתרים המייצרים טראפיק שהוא משמעותי ויציב לאורך זמן.

גם כאן, קיימות מספר שיטות להטמיע מודעות פרסום עבור הגולשים: ניתן להשתמש בפלטפורמה של גוגל אדסנס – ולהינות מתוכן דינמי שיותאם להיסטוריית הגלישה של גולשים, לחיפושים שביצעו ועוד. שירות גוגל אדסנס ידרוש מכם הקצאת מקום באתר שבו ניתן יהיה להציג את המודעות, והוא יאפשר לכם להגידר כללים שונים באשר להצגה שלהם: אילו סוגי מודעות אתם מוכנים להציג, אילו תכנים אתם לא מעוניינים לשלב באתר, האם העיצוב של המודעות יהיה מובחן מן העיצוב של האתר ועוד ועוד.

לצד ההצטרפות לשירות גוגל אדסנס, תמיד תהיה שמורה לכם האפשרות לפנות למפרסמים שונים בתחום בו אתם פועלים. לרוב, התקשרות כזו מול מפרסמים תהיה משתלמת יותר מבחינתכם, ותוכלו לסגור על שיעורי עמלה גבוהים יותר, אך כדי לייצר את ההתקשרות הזא תאלצו לעבוד קשה יותר בפניה אל המפרסמים השונים.

בכל מקרה, כפי שציינו קודם, על מנת לייצר הכנס סבירה מן האפיק הזה, תצטרכו להחזיק בנכס דיגיטלי שמייצר טראפיק אורגני בהיקף משמעותי.

כסף

אז מה היה לנו עד עכשיו?