פייסבוק מאת מנשה בטיטו

פייסבוק הפכה בשנים האחרונות להיות אחת מפלטפורמות הפרסום המבוקשות ביותר בקרב עסקים קטנים ובינוניים. הסיבה לכך, היא היכולות הורסטיליות שמספקת מערכת הפרסום למפרסמים השונים, והיתרונות השונים הגלומים בשימוש בה.

במאמר הזה ננסה להציג כמה מן היתרונות המרכזיים שמציע לעסקים שונים הפרסום בפייסבוק, ומדוע במקרים רבים פרסום כזה עדיף על פני בחירה בפלטפורמות שיווקיות אחרות. 

 

יתרון מספר 1: מיקוד הפרסום בקהל היעד הרלוונטי

גולת הכותרת של הפרסום בפייסבוק היא היכולת למקד את הפרסום ולטרגט את קהל היעד בצורה מדויקת מאוד. כאשר גולשים מצטרפים אל הרשת החברתית הם מציינים בכרטיס הפרופיל שלהם את התחביבים שלהם ופרטים אישיים נוספים שיכולים לשמש את מערכת הפרסום בטרגוט נכון שלהם: השפה אותה הם דוברים, מקום המגורים שלהם, המין שלהם ההעדפה המינית שלהם, הסטטוס המשפחתי שלהם ועוד ועוד.

יתרה מכך, פייסבוק עוקבת אחר הרגלי הצריכה של המשתמשים ברשת החברתית, ויודעת לסווג משתמשים שונים על פי רמת הפעילות והמעורבות שלהם, וכן אילו נושאים מעניינים אותם ואילו פחות.

בצורה כזאת, מפרסם שמעוניין, למשל, לטרגט קהל יעד של נשים מגיל ארבעים ומעלה מאיזור השרון – יוכל לעשות זאת ללא כל בעיה.

 

יתרון מספר 2: מגוון גדול של יעדי פרסום

לא תמיד פרסום ברשת מבוצע כדי למכור באופן ישיר ללקוח. חלק ממסעות הפרסום כוללים הובלת הלקוח במסע של תוכן שמייצר עבורו ערך, ואילו המכירה היא תוצר שיכול להגיע רק אחרי תקופה.

פייסבוק מאפשרת לבעלי עסקים תשתית מצויינת לפרסום מתמשך כזה: באמצעות הקמת דף אוהדים וקבוצה, מאפשרת פייסבוק לעסקים להחליט שיעד הפרסום שלהם יהיה צירוף של גולשים אל הדף העסקי, כדי שאלו יוכלו להמשיך ולעקוב אחר המותג וליהנות מן התכנים השונים שהוא מפרסם.

בצורה כזו, במקרים שבהם תהליך המכירה הוא מורכב ודורש שלב של יצירת אמון במותג, ניתן לגייס לקוחות בצורה מדורגת, ראשית כעוקבים אחר המותג ברשת החברתית, ורק לאחר מכן באמצעות הנעה לפעולה.

 

יתרון מספר 3: אפשרות לביצוע רימרקטינג

פייסבוק היא פלטפורמה שמאפשרת ביצוע שיווק מחדש, כלומר רימרקטינג, ולחשוף את אותו גולש מספר פעמים למודעת הפרסום. התכונה הזאת של פייסבוק מסתמכת על העובדה שבמקרים רבים החלטה של לקוח להתקשר מול בית עסק היא תהליך מתמשך, אשר דורש שהלקוח יעבד את הצעת הערך, ישווה אל הצעות מתחרות ויתייעץ עם גורמים רלוונטיים. כשאלו הם פני הדברים, ביצוע שיווק מחדש יכול לתפוס את הלקוח בשלבים שונים של בשלות ולהציג לו תכנים שונים שיסייעו לו לקבל את ההחלטה להתקשר מול בית העסק.

 

יתרון מספר 4: שימוש ביכולות למידת מכונה של פייסבוק

פייסבוק מאפשרת לבעלי עסקים ליהנות מתכונות מתקדמות באלגוריתם הפרסום שלה. כל, למשל, אם בעל עסק התרשם שאוכלוסיית יעד מסוימת בה התמקד תהליך הפרסום ייצרה תוצאות איכותיות בתהליך השיווק, הוא יוכל לעשות שימוש בפיצ'ר מתקדם של פלטפורמת הפרסום ולבנות קהלי יעד דומים.

כאשר פייסבוק נפנית לבנות קהלי יעד דומים לקהל יעד שהוגדר מראש, היא מחפשת מאפיינים דומים של קהל היעד המקורי, ומנסה לבנות אוכלוסיה רלוונטית שתייצר תוצאות מעולות בקמפיין השיווקי הבא של בית העסק.

 

יתרון מספר 5: החרגת אוכלוסיות מקמפיין השיווק

יתרון נוסף של שיווק בפייסבוק הוא היכולת להחריג אוכלוסיות ממסע הפרסום. בתצורת עבודה זאת, ניתן לנקות בקלות יחסית רעשי רקע, לדאוג לכך שתקציב השיווק לא יתבזבז על אוכלוסיות לא רלוונטיות להצעת הערך של בית העסק, ושתהליך השיווק יהיה ממוקד אך ורק באוכלוסיות היעד שיש סיכוי טוב לבצע עבורן מכירה. הרבה מן הקמפיינים השיווקים שמוגדרים היטב, נופלים בשל ניהול לא נכון של התקציב, וחשיפת המודעות לאוכלוסיות שאין להן כל כוונה להתקשר בפועל מול בית העסק.

 

יתרון מספר 6: ויראליות

פייסבוק, בניגוד לפלטפורמות פרסום אחרות, היא רשת חברתית שיש לה יכולות ויראליות. זה אומר שאם התוכן שלכם הוא מוצלח במיוחד, מרגש, מפתיע או מחדש, תוכלו ליהנות לא רק מן הביצועים הממומנים עליהם אתם משלמים במסגרת ניהול הקמפיין, אלא גם מן הקהלים שיגיעו אליכם בעקבות שיתופים, תיוגים ותגובות של משתמשים שונים. במקרים שונים, ויראליות של תוכן יכולה להקפיץ את מספר הגולשים שנחשפים אליו בצורה אקספוננציאלית, מבלי, כמובן, להשקיע כסף נוסף בשיווק ומכירה.