קידום ממומן בגוגל מאת מנשה בטיטו

בעידן שבו כמעט לכל עסק יש אתר אינטרנט מודרני, כולם רוצים לשפר את הנוכחות הדיגיטלית שלהם ברשת. אחת הדרכים המהירות והאפקטיביות ביותר לעשות זאת, היא באמצעות קידום ממומן בגוגל. תהליך של קידום ממומן כולל, למעשה, פרסום מודעות במנוע החיפוש הפופולרי ביותר בעולם, אשר מוצגות לגולשים כאשר אלו מחפשים ביטויים רלוונטיים, אשר יכולים לייצר עבור בית העסק תנועה איכותית של גולשים.

במאמר הזה ננסה להציכ כמה וכמה יתרונות מרכזיים שמספק הקידום הממומן בגוגל לבעלי עסקים:

 

יתרון מספר 1: מיידיות

הקידום הממומן בגוגל הוא מיידי. מרגע שביצעתם את הגדרות הקמפיין שלכם, תעבורנה רק דקות ספורות או לכל היותר שעות עד שמודעות מטעמכם תוכלנה להיות מוצגות לקהל היעד הרלוונטי. מדובר ביתרון משמעותי ביותר. באפיקים אחרים, למשל בתהליך של קידום אורגני, יכולים לעבור חודשים ארוכים עד שתוכלו להתחיל ליהנות מתנועה של גולשים שיגיעו על מנת לצרוך את השירותים שלכם.

 

יתרון מספר 2: לא נדרשת תשתית טכנולוגית משמעותית

בניגוד לתהליך קידום אורגני, בתהליך של קידום ממומן לא תצטרכו אתר אינטרנט מושקע מאוד, שכולל עמודי תוכן רבים, דף אודות, דרכי יצירת קשר, עמודי קטגוריות, מערך קישורים פנימיים מורכב ועוד. בתהליך של קידום ממומן תוכלו להסתפק בדף נחיתה איכותי כדי להזרים תנועה של גולשים אליכם למותג, ולנסות להמיר אותם באמצעות טפסים שיוטמעו בדף הנחיתה הזה.

 

יתרון מספר 3: ניתן לווסת את התנועה לאתר בהתאם לצורך

תהליך קידום ממומן מספק לכם עוד יתרון משמעותי: הוא מאפשר לכם לווסת את התנועה לאתר, להחליט שאתם עוצרים את הקמפיין, או משהים אותו מתי שתירצו, מגבירים את קצב התנועה לאתר והכל בהתאם לצרכים וליכולות של בית העסק שלכם.

אם למשל, כמות הפניות שאתם מקבלים בעקבות הקמפיין חוצה את הקיבולת של השירות שאתם מסוגלים להעניק ללקוחות, תוכלו להקטין את קצב הפונים לאתר, ואילו אם אתם רואים שהקמפיין אפקטיבי ומייצר לכם ערך ואתם מעוניינים בפניות נוספות של גולשים – עומדת לכם האפשרות להגדיל את תקציב הקמפיין ולייצר באמצעותו הישגים רבים יותר.

 

יתרון מספר 4: אפשרות להגדיר מילות מפתח שליליות

בתהליך קידום ממומן יתאפשר לכם להגדיר מילות מפתח שליליות, כלומר, מילים שבעבור חיפוש שלהן לא תירצו שגולשים יגיעו אליכם לאתר. מתי המתודה הזאת כדאית? בעיקר כאשר אתם מבינים שחיפושים מסוימים של גולשים עלולים לייצר עבורכם תנועה לא איכותית של גולשים ומתעניינים, כאלו שיש סבירות נמוכה שיתקשרו מולכם, אולם מערכי השירות והמכירה שלכם יתבקשו להשקיע בהם משאבים לא מועטים של שיחות מכירה או הסבר.

 

יתרון מספר 5: התהליך מתאים במיוחד לעסקים חדשים

קידום ממומן בגוגל מתאים במיוחד לעסקים חדשים, כאלו שלא צברו מספיק ניסיון בנישה שבה הם פועלים, ולא יכולים לשכנע את מנועי החיפוש להציג את העמודים שלהם בצורה אורגנית במנוע החיפוש, עבור שאילתות פופולריות של גולשים שונים.

לעסקים חדשים רבים אין את אורך הרוח והגב הכלכלי לשרוד תקופה ארוכה בלי הכנסות ופניות לבית העסק, ולכן קידום ממומן בגוגל הוא אפיק שיווקי שיכול להתאים לצרכים שלהם בצורה הטובה ביותר.

 

יתרון מספר 6: מאפשר ביצוע ניסוי וטעיה

גם עסקים ותיקים, אשר נהנים מטראפיק אורגני איכותי, או חיפושים ישירים על שם המותג, יכולים ליהנות מן היתרונות שמציע הקידום הממומן. הסיבה לכך היא, שבמקרים רבים, מאפשר הקידום הממומן לעסקים לבצע תהליך של ניסוי וטעיה, להבין האם השקת מוצר או שירות חדש היא רלוונטית לגולשים, וכל זאת, בלי להשקיע משאבים רבים וזמן רב בניהול הקמפיין השיווקי עד לקבלת התוצאות. קידום ממומן, במקרים האלו, יכול לסייע לעסקים להחליט על כיווני השקעה חדשים או כיווני התפתחות של בית העסק.

 

יתרון מספר 7: סוגי התאמות שונים

קידום ממומן בגוגל מאפשר לבעלי עסקים להגדיר סוגים שונים של התאמות, כדי להתאים את הצעת הערך שלהם באופן מדויק לגולשים אשר עושים שימוש במנוע החיפוש. כך, למשל, מתאפשרת התאמה מדויקת עבור ביטוי החיפוש של הגולש, כזאת שתתממש רק אם הגולש חיפש במדויק את הביטוי שהוגדר, או התאמה רחבה יותר, כזאת שכוללת את ביטוי החיפוש בתוספת מילות מפתח מקשרות או אפילו מילים נרדפות. בצורה כזאת, מאפשר קידום ממומן בגוגל התאמה מלאה של השירות לצרכי העסק.