שיווק בפייסבוק מאת מנשה בטיטו

החלטתם שאתם מעוניינים להשקיע חלק מתקציב השיווק של העסק בפרסום בפייסבוק? סביר מאוד להניח שבצעתם החלטה נכונה. פייסבוק היא פלטפורמה שממציאה את עצמה בכל פעם מחדש, והיא מאפשרת למפרסמים להגיע אל קהל היעד שלהם במקום בו הם נמצאים, ביתר קלות.

במאמר הבא מנשה בטיטו הכין עבורכם, המפרסמים, 7 טיפים שימושיים שכדאי יהיה ללמוד לפני שיוצאים לדרך בתהליך פרסום בפייסבוק. אז בלי לבזבז זמן מיותר, בואו ניגש לטיפים עצמם:

 

טיפ מספר 1: התאימו את המסרים לסטייט אוף מיינד של הלקוח

באופן כללי, ובלי לעסוק כרגע ביוצאים מן הכלל שאינם מעידים על הכלל, גולשים מגיעים לפייסבוק מסיבות בידוריות. הם אינם מעוניינים בעת הביקור שלהם לקרוא מאמרי עומק על נושאים רציניים מאוד. נסו להשתלב באוירה של הלקוח הפוטנציאלי שלכם ולהבין היטב את הסטייט אוף מיינד שבו הוא נמצא.

אם אתם מפרסמים מוצר או שירות שדורשים העמקה אמיתית של הלקוח לפני הרכישה, נסו לבנות את המערך השיווקי שלכם בצורה מדורגת: אל תעמיסו על הלקוח הפוטנציאלי כמות גדולה מאוד של מידע כבר בשלב הטרגוט שלו. נסו לגרום לגולש שמגיע אל דף הנחיתה שלכם להשאיר פרטי יצירת קשר, והמשיכו איתו את הקשר בערוצים שבהם מקובל יותר להרחיב ולפרט על השירותים שתוכלו להציע.

 

טיפ מספר 2: בחרו במועד הפרסום הטוב ביותר

קהלי יעד שונים יהיו זמינים לצרוך מסרים שיווקיים בשעות ובימים שונים. התאימו את מועדי הפרסום של התכנים שלכם לאופי הפעילות של קהל היעד.

אם אתם מפרסמים להורים צעירים, סביר להניח ששעות הערב העמוסות תהיינה מועד מתאים פחות כדי לתפוס אותם זמינים וקשובים למסרים שלכם. אם אתם פונים לבני נוער, אל תעשו זאת בשעות הבוקר, כאשר הם אמורים, לפחות על הנייר, להיות בבית הספר וללמוד.

 

טיפ מספר 3: השקיעו בוידאו

וידאו הופך בשנים האחרונות לפורמט משמעותי יותר ויותר במסעות פרסום שונים. הסיבות לכך הן רבות ומגוונות: וידאו מאפשר למפרסמים להבליט בצורה טובה יותר יתרונות של מוצרים או שירותים, וידאו ממצב את בית העסק כבר סמכות בנישה שבה הוא פועל, ואילו הסיבה שנדמה כי היא החשובה ביותר לעשות שימוש בוידאו היא שפייסבוק מנסה למצב את עצמה כפלטפורמת הוידאו הגדולה והאיכותית בעולם, ובתחרות הזאת מול יוטיוב, פייסבוק מוכנה לתת חשיפה במחירים זולים במיוחד לוידאו איכותי.

 

טיפ מספר 4: בצעו ניסוי וטעיה

פייסבוק מאפשרת לכם לבצע באופן מובנה ניסוי וטעיה בקמפיינים הפרסומיים שלכם. כך, למשל, עבור אותו קופי של מלל, תוכלו לבחור בתמונות נלוות שונות, או שתוכלו להתאים מסרים שיווקים שונים לקהלים שונים. בדרך זאת, תוכלו להבין היכן הקמפיינים שלכם עובדים היטב והיכן פחות.

 

טיפ מספר 5: בצעו שיווק מחדש

אפשרות הביצוע של רימרקטינג לגולשים שכבר ביקרו באתר שלכם או צפו במודעה והביעו עניין מסוים בה יכולה לחולל מהפכה של ממש בביצועים של הקמפיין שלכם. אחת הסיבות לכך היא שלעיתים דרוש לאנשים זמן לעקל את ההצעות השיווקיות שלכם ולהחליט שהם מעוניינים להמשיך בהתקשרות מולכם. שיווק מחדש יכול לתפוס את הלקוח בזמנים שונים, ולשמש גם כסוג של תזכורת לשירותים או המוצרים שהצעתם לו.

 

טיפ מספר 6: בנו קהל בצורה מדויקת

סוד ההצלחה של ניהול קמפיין פייסבוק מוצלח הוא בניה נכונה של קהל היעד. ככל שתבחרו את קהל היעד שלכם טוב יותר ותאפיינו אותו בצורה מדויקת יותר, כך יגדל הסיכוי שתוכלו להמיר חלק גדול יותר ממנו, ולהפוך אותו מקבוצה של מתעניינים לקבוצה של לקוחות משלמים. פייסבוק מציעה לכם כלי ייעודי לבניית קהל יעד לקמפיין, אשר יאפשר לכם, בין היתר, להסתמך על קהלי יעד אחרים שכבר עבדו עבורכם היטב בביצועי הקמפיינים שיועדו להם.

 

טיפ מספר 7: למדו מה עבד לכם היטב

כאשר אתם עוסקים בפרסום בפייסבוק, אתם לא יכולים לנוח על זרי הדפנה. ניהלתם קמפיין שיווקי בפייסבוק? עצרו ולימדו היטב את התוצאות שייצר לכם.

באמצעות בחינה שוטפת של ביצועי הקמפיין תוכלו לגלות אילו מרכיבים חסרים לכם בקמפיין, האם חסר לקהל הלקוחות עוד מידע שיסייע להם לקבל את ההחלטה להתקשר מולכם, האם הכותרות, הטקסטים, התמונות והוידאו עושים את העבודה, והאם טרגטתם את קהל היעד הנכון.

פייסבוק מציעה לכם נתונים רבים באמצעות דשבורד ניהול, שיאפשרו לכם לקבל החלטות שונות באשר לקמפיין במהלך הדרך.

פייסבוק

אז מה היה לנו עד עכשיו?